Przyjmowanie i załatwianie spraw
Sposoby załatwiania spraw w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Kazimierza Jagiellończyka w Lidzbarku Warmińskim.
Podania, wnioski i pisma interesantów przyjmuje sekretariat szkoły.
Sprawy można wnosić osobiście, drogą pocztową, elektroniczną lub faksem.
Sprawy są rozpatrywane z zachowaniem trybu i terminów zgodnych z Kodeksem Postępowania Administracyjnego
Sekretariat szkoły udziela szczegółowych informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw. Ponadto Sekretariat szkoły udziela telefonicznej informacji o możliwości i terminie spotkania z dyrekcją, pedagogiem szkolnym oraz nauczycielami.
Godziny urzędowania sekretariatu: od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 do 15.30
Przyjmowanie interesantów: od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 do 15.00
Procedura wydawania duplikatów legitymacji szkolnej, świadectw szkolnych i pobierania opłat za te czynności w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Kazimierza Jagiellończyka w Lidzbarku Warmińskim
Podstawa prawna:
*Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 roku w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonanie tych czynności (Dz. U. Nr 97 poz. 624)
*Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225 poz. 1635)
I. Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnej.
1. W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej rodzice ucznia lub pełnoletni uczeń mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat. Załącznik nr 1 do pobrania w Sekretariacie lub na stronie internetowej.
2. Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne (nazwisko i imię, data urodzenia)
3. Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu tj. 9 zł.
4. Termin wykonania duplikatu 7 dni.
II. Zasady wydawania duplikatów świadectw szkolnych.
1. W przypadku utraty oryginału świadectwa rodzice ucznia lub pełnoletni absolwent może
wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa
z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat oraz określeniem:
- rodzaju świadectwa (ukończenia szkoły/ klasy)
- roku ukończenia szkoły/ klasy
Załącznik nr 1 do pobrania w Sekretariacie lub na stronie internetowej
2. Do wniosku należy dołączyć dowód opłaty
3. Za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu tj. 26 zł.
4. Termin wykonania duplikatu 14 dni jeżeli przedłożony wniosek zawiera wymagane informacje, a dokumentacja niezbędna do wykonania duplikatu znajduje się w Szkole.
5. Duplikat zawiera:
- wyraz „DUPLIKAT” na pierwszej stronie u góry
- dane zgodne z dokumentacją pedagogiczną
- pod tekstem nazwiska i imiona osób, które oryginał podpisały lub stwierdzenie ich nieczytelności
- datę wystawienia duplikatu
- podpis dyrektora szkoły
- pieczęć urzędowa
6. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie
III. Powyższe opłaty należy wnosić na konto.
Bank BGŻ
56 2030 0045 1110 0000 0238 9080
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. K. Jagiellończyka
ul. Krasickiego 4
11-100 Lidzbark Warmiński
z dopiskiem: opłata za duplikat świadectwa, legitymacji szkolnej; imię i nazwisko ucznia
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Adam Brodowski |
Odpowiada: | Adam Brodowski |
Wytworzył: | administrator |
Data ostatniej zmiany: | 2025-03-21 11:58:56 |
Archiwum
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 1030 |