Biuletyn Informacji Publicznej
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej
drukuj

Skargi i wnioski

Procedura przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków 
w Szkole Podstawowej
im. Marii Konopnickiej w Majdanie Sopockim Pierwszym

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dn. 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2000r., nr 98, poz. 1071).
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002r., nr 5, poz. 46).

Rozdział I 
Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków

  1. W szkole wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez:

1)   dyrektora;

2)   wicedyrektora.

  1. Dyrektor szkoły lub wicedyrektor przyjmują skargi i wnioski:

1)   dyrektor - w poniedziałki od godz. 8.00 do 10.00
i każdego dnia podczas obecności;

2)   wicedyrektor- podczas nieobecności dyrektora.

  1. Na tablicy ogłoszeń dla rodziców i na szkolnej stronie internetowej (zsmajdansop.edupage.org) umieszczona jest informacja dotycząca terminu i czasu przyjmowania skarg i wniosków.
  2. Skargi i wnioski mogą być wnoszone: pisemnie, listownie, pocztą elektroniczną, a także ustnie do protokołu.
  3. Pracownik szkoły, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie dyrektorowi.
  4. Wzór protokołu, o którym mowa w pkt. 4 stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Procedury.
  5. Dyrektor prowadzi rejestr skarg i wniosków.
  6. Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych.
  7. Do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego - anonimy.
  8. Rejestr skarg uwzględnia następujące rubryki:

1)    liczba porządkowa;

2)    data wpływu skargi/wniosku;

3)    data rejestrowania skargi/wniosku;

4)    adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek;

5)    informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek;

6)    termin załatwienia skargi/wniosku;

7)    imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku;

8)    data załatwienia;

9)    krótka informacja o sposobie załatwienia sprawy.

  1. Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości szkoły.

Rozdział II 
Kwalifikowanie skarg i wniosków

  1. Kwalifikowania spraw jako skargi lub wnioski dokonuje dyrektor.
  2. Każda sprawa zakwalifikowana przez dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest rejestru skarg i wniosków.
  3. Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nie usunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznani.
  4. Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji szkoły, należy zarejestrować, a następnie pismem przewodnim przesłać zgodnie z właściwością, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ, kopię pisma zostawić w dokumentacji szkoły.
  5. Skargi/wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować, następnie pismem przewodnim przesłać odpisy właściwym organom, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopie zostawić w dokumentacji szkoły.
  6. Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania.
  7. Dyrektor może informacje zawarte w anonimowej skardze/wniosku wykorzystać w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego.

Rozdział III 
Rozpatrywanie skarg i wniosków

  1. Skargi/wnioski rozpatruje dyrektor szkoły lub osoba przez niego upoważniona.
  2. Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następującą dokumentację:

1)    oryginał skargi/wniosku;

2)    notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego stanowiącą załącznik nr 2 do niniejszej Procedury;

3)    materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku;

4)    odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony
o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem;

5)    inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.

  1. Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:

1)    oznaczenie organu, od którego pochodzi;

2)    wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy
z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych
w skardze/wniosku;

3)    faktyczne i prawne uzasadnienie, jeżeli skarga/wniosek została załatwiona odmownie;

4)    imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.

  1. Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest
    w sekretariacie szkoły.
  2. Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie, wobec której pozostaje ona
    w stosunku nadrzędności służbowej.

Rozdział IV 
Terminy rozpatrywania skarg i wniosków

  1. Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki.
  2. Skargę/wniosek rozpatruje się:

1)    do czternastu dni, gdy skargę wnosi poseł na Sejm, senator lub radny;

2)    do miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające;

3)    do dwóch miesięcy, gdy skarga/wniosek jest szczególnie skomplikowana;

  1. Do siedmiu dni należy:

1)    przesłać skargę/wniosek do właściwego organu
z powiadomieniem wnoszącego lub zwrócić ją wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/wniosek została skierowana do niewłaściwego organu;

2)    przesłać skargę/wniosek do wnoszącego z odpowiednim wyjaśnieniem, jeżeli trudno jest ustalić właściwy organ lub gdy właściwy jest organ wymiaru sprawiedliwości;

3)    przesłać odpisy skargi/wniosku do właściwych organów
z powiadomieniem wnoszącego, jeżeli sprawy w nich poruszane dotyczą różnych organów;

4)    przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/wniosku z podaniem powodów tego przesunięcia;

5)    zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku;

6)    udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy.

Procedura wchodzi w życie z dniem 01.12.2017 roku. 

Osoby odpowiedzialne

Autor:Sylwester Chudy
Odpowiada:Sylwester Chudy
Wytworzył:Sylwester Chudy
Data ostatniej zmiany:2018-04-17 17:42:58

Archiwum

Data Autor
2017-11-25 21:56 Sylwester Chudy zobacz
2016-09-09 08:38 Sylwester Chudy zobacz
2016-09-09 08:34 Sylwester Chudy zobacz

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 1085