Procedura przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
w Szkole Podstawowej
im. Marii Konopnickiej w Majdanie Sopockim Pierwszym
Podstawa prawna
Rozdział I
Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków
1) dyrektora;
2) wicedyrektora.
1) dyrektor - w poniedziałki od godz. 8.00 do 10.00
i każdego dnia podczas obecności;
2) wicedyrektor- podczas nieobecności dyrektora.
1) liczba porządkowa;
2) data wpływu skargi/wniosku;
3) data rejestrowania skargi/wniosku;
4) adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek;
5) informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek;
6) termin załatwienia skargi/wniosku;
7) imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku;
8) data załatwienia;
9) krótka informacja o sposobie załatwienia sprawy.
Rozdział II
Kwalifikowanie skarg i wniosków
Rozdział III
Rozpatrywanie skarg i wniosków
1) oryginał skargi/wniosku;
2) notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego stanowiącą załącznik nr 2 do niniejszej Procedury;
3) materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku;
4) odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony
o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem;
5) inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.
1) oznaczenie organu, od którego pochodzi;
2) wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy
z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych
w skardze/wniosku;
3) faktyczne i prawne uzasadnienie, jeżeli skarga/wniosek została załatwiona odmownie;
4) imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.
Rozdział IV
Terminy rozpatrywania skarg i wniosków
1) do czternastu dni, gdy skargę wnosi poseł na Sejm, senator lub radny;
2) do miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające;
3) do dwóch miesięcy, gdy skarga/wniosek jest szczególnie skomplikowana;
1) przesłać skargę/wniosek do właściwego organu
z powiadomieniem wnoszącego lub zwrócić ją wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/wniosek została skierowana do niewłaściwego organu;
2) przesłać skargę/wniosek do wnoszącego z odpowiednim wyjaśnieniem, jeżeli trudno jest ustalić właściwy organ lub gdy właściwy jest organ wymiaru sprawiedliwości;
3) przesłać odpisy skargi/wniosku do właściwych organów
z powiadomieniem wnoszącego, jeżeli sprawy w nich poruszane dotyczą różnych organów;
4) przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/wniosku z podaniem powodów tego przesunięcia;
5) zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku;
6) udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy.
Procedura wchodzi w życie z dniem 01.12.2017 roku.
Autor: | Sylwester Chudy |
Odpowiada: | Sylwester Chudy |
Wytworzył: | Sylwester Chudy |
Data ostatniej zmiany: | 2018-04-17 17:42:58 |
Odwiedzin na stronie: | 1189 |