Deklaracja dostępności
- Data publikacji strony internetowej: 2019-09-27.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-21.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest niezgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- Wiele zdjęć, obrazów, grafik i innych informacji nietekstowych nie posiada alternatywnej wersji tekstowej.
- Wiele materiałów tekstowych nie posiada odpowiedniej hierarchii nagłówków.
- Publikowane nagrania video nie posiadają autodeskrypcji lub treści alternatywnej.
- Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
- Udostępnione materiały wideo nie posiadają transkrypcji tekstowej,
- Elementy nawigacyjne polegają na ich właściwościach zmysłowych,
- Na stronie nie określono prawidłowej wartości gromadzących informacje,
- Dla informacji brak właściwej relacji,
- Na stronie internetowej nie przedstawiono zrozumiałej kolejności przedstawianych treści,
- Elementy nawigacyjne polegają na właściwościach zmysłowych,
- Nie spełniono wymagań minimalnego kontrastu pomiędzy tekstem a tłem,
- Strona używa grafik aby przedstawić tekst,
- W przypadku automatycznie aktualizowanej treści nie zostały wdrożone rozwiązania pozwalające na pauzę, zatrzymanie i ukrywanie,
- Brak widocznego fokusu aktualnie zaznaczonych elementów,
- Nie określono celu linku w kontekście,
- Brak rozwiązań pozwalających na identyfikację błędu wejściowego.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 2020-10-22.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-03-21.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Piotr Karasiński , e-mail: piot_ras@wp.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 508045958. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do dyrekcji naszej placówki:
- Organ nadzorujący - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Stężycy
- Adres: Abrahama 2, 83-322 Stężyca
- E-mail: zkiwstezyca@gminastezyca.pl,
- Tel: 58 684 33 10.
Dostępność architektoniczna
Budynek główny: 2 wejścia i 1 ewakuacyjne, hala: 1 wejście główne i 3 ewakuacyjne, przedszkole: 2 wejścia główne i 5 ewakuacyjnych. Ochrona: portiernia przy wejściu głównym budynku szkoły. Dostępność: parter, niskie schody z podjazdem dla wózków przy głównych wejściach. Nowy budynek 1 główne i 2 ewakuacyjne, winda, system i klapy dymowe, drzwi przeciwpożarowe.
Opis dostosowań, np. pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych – brak.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych (czy są/liczba miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych - brak).
Informacje o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach - nie jest uregulowane.
Informacje o miejscu i sposobie skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line. Nie ma osoby przeszkolonej z języka migowego i nie można „zamówić” tłumacza przed wizytą – nie.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Szkoła zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem następujących sposobów/środków wspierających komunikowanie się
- Kontakt telefoniczny,
- Kontakt korespondencyjny,
Szkoła nie posiada urządzeń ani środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth .
Szkoła nie zapewnia na serwisie internetowym ( na części stron internetowych tego serwisu) informacji o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
- Tekstu odczytywalnego maszynowo
- Tekstów łatwych do czytania i rozumienia (ETR), a sposób przedstawiania informacji w postaci tekstu i uzupełniającej grafiki, umożliwia zrozumienie przekazywanych treści osobom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim lub umiarkowanym,
- Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online).
Szkoła nie zapewnia w serwisie internetowym nagrań treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo.
Łącze do raportów z przeprowadzonej samooceny
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Michalina Wiedemann |
Odpowiada: | Michalina Wiedemann |
Wytworzył: | Michalina Wiedemann |
Data ostatniej zmiany: | 2025-03-27 14:45:44 |
Archiwum
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 1280 |