Dyrekcja
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. PAPIEŻA
JANA PAWŁA II W BIAŁYMBŁOCIE
DYREKTOR SZKOŁY
mgr Barbara Sowa
Kompetencje dyrektora szkoły:
I . Dyrektor szkoły w szczególności:
1) kieruje działalnością szkoły oraz reprezentuje ją na zewnątrz,
2) sprawuje nadzór pedagogiczny,
3) sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju
psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne,
4) realizuje uchwały rady pedagogicznej,
5) dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły i ponosi
odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może
organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły lub
placówki,
6) wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i
nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę,
7) wykonuje inne zadania wynikających z przepisów szczególnych,
8) współdziała ze szkołami wyższymi w zakresie praktyk pedagogicznych,
9) stwarza warunki do działania w szkole: wolontariuszy, stowarzyszeń i innych
organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem
statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie
form działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i innowacyjnej
szkoły,
10) odpowiada ze realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie
kształcenia specjalnego ucznia,
II . Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami.
Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:
1) zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników szkoły,
2) przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom
i innym pracownikom szkoły,
3) występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej ,
w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz
pozostałych pracowników szkoły.
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Łukasz Augustynik |
Odpowiada: | Łukasz Augustynik |
Wytworzył: | Łukasz Augustynik |
Data ostatniej zmiany: | 2024-10-24 15:52:53 |
Archiwum
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 377 |