Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Bogdańcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojego serwisu BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej serwisu WWW Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Bogdańcu.
Strona internetowa, BIP jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Do budynku prowadzą cztery wejścia, trzy z nich są wyposażone w podjazdy dla osób niepełnosprawnych, dwa od strony dziedzińca z dzwonkami przywoławczymi.
Budynek wielokondygnacyjny, brak windy, z głównym korytarzem z dostępnością do wszystkich pomieszczeń, sal. W budynku jest pieć oznaczonych platform podjazdowwych dla wózków.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku są wyznczone i oznakowane toalety dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, brak oznaczeń kopertowych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Można skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych).
W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się:
- PJM (polski język migowy),
- SJM (system językowo-migowy),
- SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych).
Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany powyżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.
Przeprowadzono standardowe testy zgodności standardami W3C i WCAG. Serwis w znacznym stopniu spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością. Staramy się sukcesywnie eliminować wszystkie błędy składowe, aby serwis dobrze spełniał wytyczne związane z dostępnością.
Dostępne w serwisie skróty klawiaturowe (accesskey):
Wywoływanie skrótów klawiaturowych w najpopularniejszych wersjach przeglądarek internetowych:
Autor: | Małgorzata Reks |
Odpowiada: | Małgorzata Reks |
Wytworzył: | Maciej Rechmal |
Data ostatniej zmiany: | 2024-04-10 14:33:14 |
Odwiedzin na stronie: | 875 |