Archwium - o NAS - warto wiedzieć
I. CO ZROBILISMY DLA MIESZKAŃCÓW POWIATU W 2009 ROKU.
II. JAKOSĆ W SZPITALU- WYNIKI PRZEPROWADZONEGO OKRESOWEGO
AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO W 2009 ROKU.
I. CO ZROBILIŚMY DLA MIESZKAŃCÓW POWIATU W 2009 ROKU?
ODDZIAŁY SZPITALNE:
- leczylismy ponad 15 tysiecy pacjentów,
- wykonalismy ponad 6 tysiecy operacji
- urodziło sie ponad 2 tysiace dzieci.
PRZYCHODNIA SPECJALISTYCZNA:
- zespoły ratownictwa medycznego interweniowały w ponad 9 tysiącach sytuacji.
- udzielono ponad 100 tysięcy porad
PROMOCJA ZDROWIA:
Zorganizowaliśmy osiem “białych sobót”:
- zbadano 654 osoby,
- wykonano ponad tysiąc specjalistycznych badań.
W ramach profilaktyki chorób nowotworowych wykonaliśmy:
- badań mammograficznych -501,
- badań cytologicznych kobiet - 434,
- badań endoskopowych raka jelita grubego -135.
Badania profilaktyczne umożliwiły wykrycie zagrożeń zdrowia i życia
w około 50 przypadkach. Dzięki temu można było wykonać rozszerzone badania i rozpocząć wczesne leczenie.
Badania były finansowane w ramach programów zdrowotnych Starostwa Powiatowego w Wołominie. Akcje profilaktyczne wpisują się w szerszy program działań naszej placówki, jako szpitala promującego zdrowie.
Informacje na temat organizowanych działań profilaktycznych pod hasłem ,,biała sobota" są ogłaszane w miejscowych parafiach, można je znaleźć w rozpowszechnianych ogłoszeniach lub prasie i na stronach internetowych naszego szpitala.
Informacja telefoniczna z zakresu promocji zdrowia w naszym, szpitalu:
tel 22 763 31 37 mgr Małgorzata Rytel-Siłka
II. JAKOŚĆ W SZPITALU:
W październiku 2009r. w Szpitalu Powiatowym w Wołominie miał miejsce okresowy audyt przeprowadzony przez DET NORSKIE VERITAS POLAND, którego celem było potwierdzenie, iż Zakład wypełnia wszystkie kryteria europejskiej normy ISO 9001: 2000. Audyt zakończył się pomyślnie i SZPZOZ w Wołominie utrzymał Certyfikat Jakości.
Certyfikat Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001: 2000, to symbol mówiący o:
1. Przejrzystości instytucji, która wyznacza sobie precyzyjne
2. O czytelnych zasadach i procedurach regulujących funkcjonowanie Szpitala
3. O dużej staranności w zakresie przestrzegania prawa, oraz nadzoru nad dokumentami
i zapisami,
4. To symbol bezpieczeństwa pacjentów, którym świadczone są usługi przez personel
posiadający właściwe kompetencje i kwalifikacje oraz za pomocą aparatury medycznej,
której sprawność jest potwierdzana w okresowych przeglądach,
5. To gwarancja, że stale dokonywana jest ocena poziomu satysfakcji pacjentów ze
świadczonych w szpitalu usług, co daje możliwość monitorowania przebiegu procesu jakości,
bo jakość jest taka, jaką postrzega nasz klient.
Przeprowadzone w naszym szpitalu badanie ankietowe satysfakcji pacjentów w 2009 roku
(458 ankietowanych osób) wykazało, że:
W 90% przypadków, ankietowani polecają usługi naszego szpitala innym osobom.
Polecenie to w 100% dotyczy:
Oddziału Chorób Wewnętrznych II i III ze Stacją Dializ, a także
Oddziału Chirurgii Urazowo- Ortopedycznej i Oddziału Chirurgii Ogólnej,
w 96% dotyczy:
Oddziału Okulistycznego
w 92% dotyczy:
Oddziału Neonatologicznego
w 90% dotyczy
Oddziału Chorób Wewnętrznych I, Oddziału Ginekologiczno-Położniczego
70% to oceny dobre i bardzo dobre, które wystawili ankietowani.
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Iwona Śledz |
Odpowiada: | Iwona Śledz |
Wytworzył: | Iwona Śledz |
Data ostatniej zmiany: | 2010-10-21 17:02:40 |
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 5896 |