Archwium - o NAS - warto wiedzieć
CO ZROBILIŚMY DLA MIESZKAŃCÓW POWIATU W 2009 ROKU?
ODDZIAŁY SZPITALNE:
- leczylismy ponad 15 tysiecy pacjentów,
- wykonalismy ponad 6 tysiecy operacji
- urodziło sie ponad 2 tysiace dzieci.
PRZYCHODNIA SPECJALISTYCZNA:
- zespoły ratownictwa medycznego interweniowały w ponad
9 tysiącach sytuacji.
- udzielono ponad 100 tysięcy porad
PROMOCJA ZDROWIA:
Zorganizowaliśmy osiem “białych sobót”:
- zbadano 654 osoby,
- wykonano ponad tysiąc specjalistycznych badań.
W ramach profilaktyki chorób nowotworowych wykonaliśmy:
- badań mammograficznych -501,
- badań cytologicznych kobiet - 434,
- badań endoskopowych raka jelita grubego -135.
Badania profilaktyczne umożliwiły wykrycie zagrożeń zdrowia i życia
w około 50 przypadkach. Dzięki temu można było wykonać rozszerzone badania i rozpocząć wczesne leczenie.
Badania były finansowane w ramach programów zdrowotnych Starostwa Powiatowego w Wołominie. Akcje profilaktyczne wpisują się w szerszy program działań naszej placówki, jako szpitala promującego zdrowie.
JAKOŚĆ W SZPITALU:
W październiku 2009r. w Szpitalu Powiatowym w Wołominie miał miejsce okresowy audyt przeprowadzony przez DET NORSKIE VERITAS POLAND, którego celem było potwierdzenie, iż Zakład wypełnia wszystkie kryteria europejskiej normy ISO 9001: 2000. Audyt zakończył się pomyślnie i SZPZOZ w Wołominie utrzymał Certyfikat Jakości.
Certyfikat Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001: 2000, to symbol mówiący o:
1. przejrzystości instytucji, która wyznacza sobie precyzyjne
2. o czytelnych zasadach i procedurach regulujących funkcjonowanie Szpitala
3. o dużej staranności w zakresie przestrzegania prawa, oraz nadzoru nad dokumentami
i zapisami,
4. to symbol bezpieczeństwa pacjentów, którym świadczone są usługi przez personel posiadający właściwe kompetencje i kwalifikacje oraz za pomocą aparatury medycznej, której sprawność jest potwierdzana w okresowych przeglądach,
5. to gwarancja, że stale dokonywana jest ocena poziomu satysfakcji pacjentów ze świadczonych w szpitalu usług, co daje możliwość monitorowania przebiegu procesu jakości, bo jakość jest taka, jaką postrzega nasz klient.
Badania satysfakcji pacjentów w 2009 roku wykazały, że:
- Oddziału Chirurgii Ogólnej,
Oddziału Chorób Wewnętrznych II i III ze Stacją Dializ, Oddziału Chirurgii Urazowo- Ortopedyczne
w 9 92% oraz Oddziału Chorób Wewnętrznych I.
70% to oceny dobre i bardzo dobre, które wystawili ankietowani.
Dzięki pracom modernizacyjnym i zakupom nowoczesnej aparatury systematycznie poprawiają się warunki pobytu i jakość usług medycznych.
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Iwona Śledz |
Odpowiada: | Iwona Śledz |
Wytworzył: | Iwona Śledz |
Data ostatniej zmiany: | 2010-10-21 17:02:40 |
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 5896 |