Archwium - Regulamin oceny pracy
ZARZĄDZENIE nr 8/2018
Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sławianowie
z dnia 29.08.2018 r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej w Sławianowie.
Na podstawie:
- 6a Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.);
- 68 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 ze zm.);
- Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 1257);
- Ustawy z dnia 27 października 2017r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017r. poz. 2203);
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz. U. z 2018 r. poz. 1133)
Zarządzam, co następuje:
- 1.
Wprowadza się do stosowania Regulamin oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Sławianowie w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.
- 2.
Zarządzenie wchodzi w życie 1 września 2018 r.
ZAŁĄCZNIK do Zarządzenia nr 8/2018 Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sławianowie z dnia 29.08.2018r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej w Sławianowie.
Regulamin oceny pracy nauczyciela
w Szkole Podstawowej w Sławianowie
- 1.
Postanowienia ogólne
- Celem działań jest dokonanie oceny pracy nauczyciela zatrudnionego w Szkole Podstawowej w Sławianowie.
- Dokonywanie oceny pracy nauczyciela jest czynnością z zakresu nadzoru pedagogicznego, wykonywanego przez Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sławianowie
- 2.
Ilekroć mowa w regulaminie o:
- szkole, jednostce – należy przez to rozumieć Szkołę Podstawową w Sławianowie;
- dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sławianowie;
- nauczycielu – należy przez to rozumieć nauczycieli, wychowawców i innych pracowników pedagogicznych zatrudnionych w Szkole Podstawowej w Sławianowie;
- ustawie – należy przez to rozumieć Ustawę z dnia z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.)
- rozporządzeniu - należy przez to rozumieć Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133).
- 3.
- Stosownie do regulacji Ustawy Karta Nauczyciela, praca nauczyciela podlega ocenie.
- Ocenę pracy nauczyciela kontraktowego, mianowanego i dyplomowanego może być dokonana w każdym czasie (nie wcześniej niż po upływie roku od dokonania poprzedniej oceny) z inicjatywy dyrektora szkoły lub na wniosek:
- nauczyciela;
- organu sprawującego nadzór pedagogiczny;
- organu prowadzącego szkołę;
- rady szkoły;
- rady rodziców.
- Dokonując oceny pracy nauczyciela z inicjatywy dyrektora Szkoły Podstawowej
w Sławianowie lub na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego szkołę, radę szkoły lub rodziców, Dyrektor niezwłocznie powiadamia nauczyciela, w formie pisemnej, bez zbędnej zwłoki (załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oceny pracy nauczyciela Szkoły Podstawowej w Sławianowie o wszczęciu procedury dokonywania jego pracy.
- 4.
- Oceny pracy nauczyciela dokonuje dyrektor szkoły, który przy jej dokonywaniu może zasięgnąć opinii samorządu uczniowskiego, rady rodziców, opiekuna staży o dorobku zawodowym nauczyciela za okres stażu, doradcy metodycznego.
- W sytuacji, gdy zasięgnięcie opinii doradcy metodycznego jest niemożliwe, o opinie można zwrócić się do innego nauczyciela mianowanego lub
- Oceniany nauczyciel posiada prawo zgłoszenia wniosku o sporządzenie przez doradcę metodycznego (nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, opiekuna naukowo-dydaktycznego) opinii w przedmiocie pracy tego Wniosek taki dyrektor zobligowany jest uwzględnić, tzn. w przypadku zgłoszenia wniosku przez ocenianego nauczyciela, dyrektor bezwzględnie musi zwrócić się do właściwego podmiotu oprzedmiotowe opinie.
- Opinia dotycząca pracy nauczyciela, sporządzona przez doradcę metodycznego (nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, opiekuna naukowo-dydaktycznego) powinna mieć formę pisemną.
- Rada Rodziców przedstawia pisemną opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie pracy nauczyciela. Nieprzedstawienie opinii przez radę rodziców nie wstrzymuje dokonywania oceny pracy nauczyciela.
- Dyrektor ma obowiązek dokonania oceny pracy nauczyciela po zakończeniu stażu w następujących okolicznościach:
- po zakończeniu stażu na stopień nauczyciela kontraktowego, nauczyciela mianowanego i nauczyciela dyplomowanego (w terminie 21 dni od dnia przedłożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego);
- po zakończeniu dodatkowego stażu;
- co 3 lata pracy w szkole od dnia uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego;
- co 3 lata pracy w szkole od dnia uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego i nauczyciela mianowanego, jeżeli w tym czasie nauczyciel nie rozpoczął stażu na kolejny stopień awansu zawodowego – w takim przypadku oceny pracy należy dokonać po zakończeniu stażu.
- 5.
- Dyrektor jednostki ma obowiązek dokonać oceny pracy nauczyciela w okresie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia:
- złożenia wniosku o dokonanie oceny;
- powiadomienia nauczyciela na piśmie o rozpoczęciu dokonywania oceny jego pracy.
- W przypadku dokonywania oceny na wniosek podmiotów wymienionych w 3. ust. 2. przy obliczaniu 3-miesięcznego okresu nie uwzględnia się okresów usprawiedliwionej nieobecności w pracy nauczyciela trwającej dłużej niż 14 dni, okresów ferii wynikających z przepisów w sprawie organizacji roku szkolnego oraz urlopu wypoczynkowego trwającego co najmniej 14 dni kalendarzowych.
- Ocena pracy nauczyciela może być dokonana w każdym czasie, nie wcześniej jednak niż po upływie roku od dokonania oceny poprzedniej lub oceny dorobku
- 6.
Kryteria oceny pracy
- Ocena pracy nauczyciela ma charakter opisowy i jest zakończona stwierdzeniem uogólniającym:
- ocena wyróżniająca;
- ocena bardzo dobra;
- ocena dobra;
- ocena
- Na ocenę pracy nauczyciela nie mogą mieć wpływu jego przekonania religijne i poglądy polityczne, a także fakt odmowy wykonania przez nauczyciela polecenia służbowego, gdy odmowa taka wynikała z uzasadnionego przekonania nauczyciela, że wydane polecenie było sprzeczne z dobrem ucznia, dobrem służby albo dobrem publicznym.
- Formami pozyskiwania informacji o pracy ocenianego nauczyciela są:
- obserwacje lekcji i innych zajęć prowadzonych przez nauczyciela,
- obserwacje wykonywania przez nauczycieli powierzonych zadań,
- analiza dokumentacji prowadzonej przez nauczyciela i innej dokumentacji szkolnej,
- rozmowa z ocenianym nauczycielem,
- wyniki badań prowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli na temat jakości pracy szkoły a dotyczące pracy ocenianego nauczyciela,
- sprawozdania z pracy ocenianego nauczyciela,
- arkusze samooceny.
- Kryteria oceny pracy nauczyciela stażysty, kontraktowego, mianowanego oraz dyplomowanego określa załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej w Sławianowie.
- Kryteria oceny pracy nauczyciela kontraktowego obejmują również kryteria oceny pracy nauczyciela stażysty.
- Kryteria oceny pracy nauczyciela mianowanego obejmują również kryteria oceny pracy nauczyciela stażysty oraz kontraktowego.
- Kryteria oceny pracy nauczyciela dyplomowanego obejmują również kryteria oceny pracy nauczyciela stażysty, kontraktowego oraz mianowanego.
- Kryteria oceny pracy nauczyciela dotyczą stopnia realizacji obowiązków określonych w art. 6. i art. 42. ust. 2. Ustawy – Karta Nauczyciela oraz art. 5 Ustawy – Prawo oświatowe.
- Do skalowania poszczególnych wskaźników stosuje się punktację od 0 do 3 punktów.
- W przypadku ustalenia poziomu spełniania kryteriów oceny pracy nauczyciela na poziomie:
- nie mniejszym niż 95% - nauczyciel otrzymuje ocenę wyróżniającą;
- nie mniejszym niż 80% - nauczyciel otrzymuje ocenę bardzo dobrą;
- nie mniejszym niż 55 % - nauczyciel otrzymuje ocenę dobrą;
- mniejszym niż 55 % - nauczyciel otrzymuje ocenę negatywną.
- 7.
Zapoznanie nauczyciela z projektem ocen
- Dyrektor jednostki sporządza pisemny projekt oceny pracy nauczyciela i przedstawia go Na tym etapie prac nad oceną nauczyciel, po zapoznaniu się zprojektem oceny, może zgłosić dyrektorowi swoje uwagi i zastrzeżenia.
- Termin do zgłoszenia uwag, o których mowa wyżej, wynosi 5 dni roboczych licząc od daty zapoznania się nauczyciela z projektem Uwagi powinny zostać zgłoszone na piśmie.
- Przy zapoznawaniu nauczyciela z projektem oceny i wysłuchaniu jego uwag izastrzeżeń może być obecny przedstawiciel wskazanej przez nauczyciela zakładowej organizacji związkowej.
- Po zapoznaniu nauczyciela z projektem oceny, jak też po wysłuchaniu uwag izastrzeżeń nauczyciela, możliwe jest ustalenie oceny pracy
- 8.
Ustalenie oceny
Ocena pracy ma formę opisową oraz powinna ustosunkować się do realizacji przez nauczyciela zadań, stanowiących punkt wyjścia do dokonywania oceny.
- 9.
Doręczenie karty oceny
- Po upływie 3-dniowego okresu od daty zapoznania nauczyciela z oceną dyrektor wręcza nauczycielowi oryginał karty oceny Kopia karty oceny pracy włączana jest do akt osobowych nauczyciela.
- Wręczenie nauczycielowi oryginału karty oceny pracy następuje poprzez:
- doręczenie na elektroniczną skrzynkę podawczą;
- doręczenie pisma za pośrednictwem poczty tradycyjnej za potwierdzeniem odbioru.
- Karta oceny pracy sporządzana jest według wzoru stanowiącego załącznik nr 3
do - Karta oceny pracy nauczyciela zawiera pouczenie o możliwości wniesienia odwołania albo wniosku o ponowne ustalenie oceny.
- 10.
Odwołanie od oceny
- Nauczyciel posiada prawo do odwołania się od ustalonej przez dyrektora szkoły oceny pracy do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą.
- Termin do wniesienia odwołania wynosi 14 dni od dnia doręczenia nauczycielowi karty oceny
- Odwołanie wnosi się za pośrednictwem dyrektora szkoły.
- Dyrektor szkoły jest zobowiązany przekazać odwołanie nie później niż w terminie 5 dni roboczych do organu nadzoru pedagogicznego.
- Odwołanie albo wniosek o ponowne ustalenie oceny pracy rozpatruje zespół oceniający powołany przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny.
- Rozstrzygnięcia zespołu oceniającego są podejmowane zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym w obecności co najmniej 2/3 członków zespołu[1].
- Ocena pracy ustalona przez organ w wyniku odwołania albo wniosku o ponowne ustalenie oceny pracy jest sporządzona w formie pisemnej i zawiera uzasadnienie.
- Ocena pracy ustalona przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny jest ostateczna.
- 11.
Ocena pracy nauczycieli religii – uregulowania odrębne
- Przepisy dotyczące dokonywania oceny pracy stosuje się również do nauczycieli
- Dyrektor szkoły, dokonując oceny pracy nauczyciela religii, bierze pod uwagę ocenę merytoryczną nauczyciela religii ustaloną przez właściwą władzę kościelną.
Załączniki do niniejszego regulaminu
- Załącznik nr 1 – Wzór powiadomienia nauczyciela o wszczęciu procedury oceny pracy nauczyciela
- Załącznik nr 2 – Kryteria oceny pracy nauczyciela
- Załącznik nr 3 – Karta oceny pracy nauczyciela
- Załącznik nr 4 – Wniosek nauczyciela o dokonanie oceny pracy
- Załącznik nr 5 – Zawiadomienie podmiotów opiniujących o prowadzonej ocenie pracy
- Załącznik nr 6 – Projekt oceny pracy nauczyciela
- Załącznik nr 7 – Odwołanie od oceny
- Załącznik nr 8 - Prośba o opinię w sprawie regulaminu oceny pracy nauczyciela
- Załącznik nr 9 – Harmonogram dokonywania oceny pracy nauczyciela
ZAŁĄCZNIK NR 1 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Sławianowie.
…………………., dnia …………..……
/pieczęć szkoły/
Sz. P. ………………………….
Nauczyciel w Szkole Podstawowej w Sławianowie
ZAWIADOMIENIE NAUCZYCIELA
O WSZCZĘCIU PROCEDURY OCENY JEGO PRACY
Na postawie art. 6a ust.1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz. U. z 2018r. poz. 1133)
Zawiadamiam
o wszczęciu przez Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sławianowie procedury oceny Pana/i pracy.
Ocena dokonywana jest w związku z[2]:
- wnioskiem o Pani/Pana ocenę złożonym przez …………..[3]
- upływem 3 lat od dnia dokonania poprzedniej oceny;
- moimi uprawnieniami do dokonywania oceny z własnej inicjatywy.
Data rozpoczęcia oceniania : …………………………….
Planowana data zakończenia oceniania: …………………………..
Informuję, że ocena pracy zostanie przeprowadzona zgodnie z Regulaminem oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej w Sławianowie wprowadzonym Zarządzeniem nr ………….. Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sławianowie.
………………..………………
(podpis dyrektora)
ZAŁĄCZNIK NR 2 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej w Sławianowie
I KRYTERIA OCENY PRACY NAUCZYCIELA STAŻYSTY
Lp. |
Kryteria |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 3 pkt |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 2 pkt |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 1 pkt |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 0 pkt |
Uzyskane punkty |
1 |
Poprawność merytoryczna |
1. Podejmuje działania edukacyjne wykraczające znacznie poza realizację podstawy programowej dla szkoły podstawowej. |
1. Podejmuje działania wykraczające poza realizację podstawy programowej dla szkoły podstawowej. |
1. Realizuje podstawę programowej dla szkoły podstawowej zgodnie z zaleceniami. |
1. Nie zna podstawy programowej; ma problem z jej realizacją w szkole podstawowej.
|
|
2. Systematycznie ocenia wszystkie formy aktywności ucznia.
|
2. Oceniając ucznia, bierze pod uwagę różne formy jego aktywności oraz znane uczniom kryteria, indywidualne predyspozycje |
2. Stara się oceniać ucznia według znanych mu kryteriów. Nie zawsze stosuje
|
2. Niesystematycznie ocenia uczniów, nie przestrzega zasad oceniania przyjętych
|
|
||
3. Dobiera program nauczania odpowiednio do możliwości uczniów oraz wyposażenia szkoły w środki dydaktyczne. |
3. Świadomie wybiera program nauczania spójny z podstawą programową, |
3. Dobrany program nauczania uwzględnia wyposażenie szkoły oraz możliwości psychofizyczne większości uczniów. |
3. Program nauczania nie odzwierciedla możliwości uczniów oraz wyposażenia szkoły w środki dydaktyczne. |
|
||
4. Uwzględnia alternatywne metody nauczania; wprowadza innowacje pedagogiczne, korzysta ze zdobyczy nauki. |
4. Wybrane metody nauczania są skuteczne. |
4. Metody nauczania nie zawsze są skuteczne |
4. Wykorzystywane metody nauczania nie przynoszą oczekiwanych efektów. |
|
||
2 |
Dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania |
1. Pracuje bezpiecznie, zawsze potrafi przewidzieć
|
1. Pracuje bezpiecznie, nie zawsze potrafi przewidzieć oraz wyeliminować niebezpieczeństwa zagrażającego uczniom. |
1. Pracuje poprawnie, nie zawsze jest w stanie przewidzieć oraz wyeliminować niebezpieczeństwo zagrażające uczniom. |
1. Nie potrafi wyeliminować niebezpieczeństwa zagrażającego uczniom.
|
|
2. Pełni co najmniej jedną z funkcji społecznych, które przyczyniają się do tworzenia bezpiecznego miejsca pracy dla ucznia.
|
2. Pełni dodatkową funkcję społeczną, która może przyczynić się do tworzenia bezpiecznego miejsca pracy dla ucznia.
|
2. Pełni funkcję społeczną, która może przyczynić się do tworzenia bezpiecznego miejsca pracy dla ucznia. |
2. Nie pełni dodatkowych funkcji społecznych.
|
|
||
3. Wykazuje bardzo dobrą znajomość problemów zdrowotnych powierzonym jego opiece dzieciom.
|
3. Wykazuje zainteresowanie problemami zdrowotnymi młodzieży, w swoich działaniach stara się uwzględniać promowanie zdrowia oraz sygnalizuje niebezpieczeństwa wynikające z uzależnień. |
3. Wykazuje częściową znajomość problemów zdrowotnych młodzieży. Nie zawsze w swoich działaniach promuje zdrowie. |
3. Nie wykazuje znajomości problemów zdrowotnych powierzonej jego opiece młodzieży, dodatkowo nie jest zaangażowany w promowanie zachowań postrzeganych jako społecznie pożądane. |
|
||
3 |
Znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o Prawach Dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. ich realizację oraz kierowanie się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej; |
1.Zna i respektuje prawa dziecka i prawa ucznia, w tym te, które są określone
|
1. Zna i respektuje większość praw dziecka
|
1. Zna niektóre |
1. Nie zna i nie respektuje praw dziecka i ucznia
|
|
2. Zapewnia niezbędne warunki do prawidłowego rozwoju ucznia.
|
2. Wie jak zapewnić niezbędne warunki do prawidłowego rozwoju ucznia i stara się wdrażać je w codzienny program nauczania.
|
2. Wie w jaki sposób zapewnić niezbędne warunki do prawidłowego rozwoju ucznia, zazwyczaj wprowadza je w program kształcenia. |
2. Nie potrafi zapewnić warunków do prawidłowego rozwoju ucznia.
|
|
||
3. Nie przejawia żadnych form uprzedzeń
|
3. Nie przejawia żadnych form uprzedzeń |
3. Zazwyczaj
|
3. Wykazuje przejawy dyskryminacji wobec uczniów ze względu na ich płeć, narodowość, pochodzenie itp.
|
|
||
4. Prowadzi zajęcia w atmosferze szacunku do każdego ucznia, kładzie wyjątkowy nacisk na poszanowanie tożsamości, godności i prywatności uczniów. |
4. Stara się prowadzić zajęcia w atmosferze szacunku do każdego ucznia oraz uczy poszanowania tożsamości, godności |
4. Nie zawsze wie jak prowadzić zajęcia w atmosferze szacunku z uwzględnieniem poszanowania tożsamości, godności i prywatności ucznia. |
4. Nie prowadzi zajęć w atmosferze szacunku i poszanowania tożsamości, godności oraz prywatności uczniów. |
|
||
4 |
Wspieranie każdego ucznia, w tym ucznia niepełnosprawnego, |
1. Poszukuje nowatorskich form i metod pracy na podstawie najnowszych osiągnięć nauki. Tworzy programy autorskie.
|
1. Realizuje zaplanowane działania, wykorzystując aktywizujące metody nauczania. Osiąga założone cele.
|
1. Stosuje aktywizujące metody nauczania, poszukuje nowoczesnych metod pracy.
|
1. Lekcje są mało atrakcyjne. Nie zawsze celowo dobiera metody i formy pracy |
|
2. Podczas prowadzenia zajęć edukacyjnych obserwuje reakcje oraz zachowanie uczniów, a tym samym odpowiednio stymuluje interakcje społeczne.
|
2. Analizuje zachowanie uczniów podczas prowadzonych zajęć edukacyjnych, planując kolejne działania do wdrożenia.
|
2. Stara się przyglądać zachowaniu uczniów oraz wyciągać z tego wnioski. Dąży do stymulowania uczniów do pracy nad sobą. |
2. Nie wyciąga wniosków z zachowania uczniów podczas zajęć edukacyjnych. Problem stanowi stymulowanie grupy uczniów do interakcji. |
|
||
3. Systematycznie prowadzi karty obserwacji ucznia mającego trudności dydaktyczno-wychowawcze. Dostrzega objawy zachowań będących źródłem dodatkowych informacji o potencjale ucznia.
|
3. Stara się na bieżąco uzupełniać karty obserwacji ucznia mającego trudności dydaktyczno-wychowawcze.
|
3. Karty obserwacji ucznia mającego trudności dydaktyczno-wychowawcze prowadzone są terminowo, chociaż możliwe są opóźnienia. |
3. Karta obserwacji ucznia mającego trudności dydaktyczno-wychowawcze nie jest prowadzona regularnie, nie zawiera żadnych dodatkowych adnotacji.
|
|
||
4. Podejmuje działania adekwatne do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości (indywidualizacja, zajęcia pozalekcyjne, pomoc socjalna). |
4. Stara się regularnie podejmować działania adekwatne do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości ucznia (indywidualizacja, zajęcia pozalekcyjne, pomoc socjalna). |
4. Próbuje prowadzić zajęcia pozalekcyjne, których poziom jest adekwatny do zdiagnozowanych potrzeb ucznia. |
4. Nie wykazuje chęci pomocy uczniom poprzez prowadzenie zajęć zindywidualizowa-nych, zajęć pozalekcyjnych. |
|
||
5 |
Kształtowanie |
1. Uczy tolerancji, poszanowania dla każdego człowieka, współżycia nastawionego na współpracę.
|
1. W swoich działaniach dąży do promowania tolerancji oraz poszanowania dla każdego człowieka |
1. W swoich działaniach nie zawsze dąży do promowania tolerancji oraz poszanowania dla każdego człowieka |
1. Nie potrafi promować tolerancji oraz poszanowania dla każdego człowieka |
|
2. Kładzie nacisk na edukację patriotyczną i obywatelską oraz prospołeczną, niezwykle istotne
|
2. Edukacja patriotyczna oraz obywatelska jest ważna w jego działaniach wychowawczych.
|
2. Edukacja patriotyczna oraz obywatelska pojawia się w działaniach wychowawczych.
|
2. Edukacja patriotyczna oraz obywatelska nie zawsze pojawia się |
|
||
3. Promuje ideę wolontariatu oraz udzielania bezinteresownej pomocy potrzebującym niezależnie od tego, kto jej potrzebuje.
|
3. Zachęca uczniów
|
3. Wspomina uczniom o wolontariacie oraz możliwości zaangażowania się |
3. Nie promuje idei wolontariatu oraz innych inicjatyw.
|
|
||
4. Jest sprawiedliwy oraz konsekwentny |
4. Kieruje się sprawiedliwością oraz konsekwencją, stara się być asertywny. |
4. Nie zawsze kieruje się sprawiedliwością oraz konsekwencją. Zdarzają się sytuacje, w których ma problem z komunikacją |
4. W swoich działaniach ma problem
|
|
||
6 |
Współpraca z innymi nauczycielami |
1. Inicjuje
|
1. Systematycznie |
1. Stara się aktywnie uczestniczyć |
1. Nie uczestniczy |
|
2. Rzetelnie wywiązuje się z pracy w wyznaczonych zespołach zadaniowych.
|
2. Odpowiednio wywiązuje się z pracy
|
2. Wywiązuje się |
2. Nie wywiązuje się
|
|
||
3. Przyczynia się do wzbogacenia oferty edukacyjnej szkoły poprzez własne inicjatywy. |
3. Wychodzi z inicjatywą oferując dodatkowe zajęcia. |
3. Stara się wzbogacać ofertę edukacyjną szkoły. |
3. Nie przyczynia się do wzbogacenia oferty edukacyjnej szkoły. |
|
||
7 |
Przestrzeganie przepisów prawa |
1.Wykazuje się bardzo dobrą znajomością przepisów prawa związanych |
1.Wykazuje się dobrą znajomością przepisów prawa związanych |
1. Zna przepisy prawa, ale nie aktualizuje swojej wiedzy systematycznie |
1. Wykazuje się brakiem znajomości przepisów prawa oraz zapisów statutu. |
|
2. Wzorcowo prowadzi dokumentację szkolną oraz przestrzega porządku pracy inicjując ewentualne zmiany poprawiające ogólną organizację pracy nauczycieli oraz szkoły. |
2. Prawidłowo |
2. Nie zawsze prowadzi na bieżąco dokumentację szkolną i przestrzega porządku pracy. |
2. Nie prowadzi dokumentacji szkolnej. Dokumentacja szkolna zawiera liczne błędy. Nie przestrzega porządku pracy. |
|
||
8 |
Poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych |
1. Aktywnie podejmuje działania wykraczające poza obowiązkowe godziny pracy dydaktycznej; systematycznie wzbogaca swój warsztat pracy, dzieli się posiadaną wiedzą z innymi. |
1. Współuczestniczy
|
1. Wykazuje zainteresowanie podejmowaniem działań wykraczających poza obowiązkowe godziny dydaktyczne.
|
1. Niechętnie poszerza swoją wiedzę, nie podejmuje działań wykraczających poza obowiązkowe godziny dydaktyczne.
|
|
2. Inicjuje oraz wdraża innowacje pedagogiczne
|
2. Chętnie uczestniczy
|
2. Nie inicjuje innowacji, ale chętnie uczestniczy w zaplanowanych już działaniach. |
2. Niechętnie wdraża innowacje pedagogiczne. |
|
||
3. Przyczynia się do wzbogacenia oferty edukacyjnej szkoły; chętnie uczestniczy |
3. Chętnie podejmuje działania mające na celu wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły.
|
3. Włącza się |
3. Nie inicjuje oraz nie angażuje się
|
|
||
4. Uczestniczy |
4. Nieregularnie uczestniczy w WDN. |
4. Nie wykazuje chęci uczestnictwa w WDN. |
4.Nigdy nie uczestniczy w WDN. |
|
||
9 |
Współpraca z rodzicami |
1. Systematycznie |
1. Współpracuje
|
1. Stara się współpracować
|
1. Nie jest otwarty na współpracę z rodzicami oraz udzielanie pomocy
|
|
2. Wspomaga rodziców w ich zadaniach edukacyjnych. Jest dostępny dla rodziców w wyznaczonych terminach.
|
2. Stara się wspomagać rodziców w ich zadaniach edukacyjnych. Pozostaje dostępny dla rodziców
|
2. Pozostaje dostępny dla rodziców
|
2. Nie zawsze jest dostępny dla rodziców uczniów oraz otwarty na pomoc rodzicom |
|
||
3. Reaguje na sygnalizowane przez ucznia, jego otoczenie problemy związane |
3. Przygląda się zachowaniu ucznia, jest otwarty na wspieranie oraz udzielanie pomocy, szuka rozwiązań dla trudnych sytuacji. |
3. Zapisuje sytuacje stanowiące problem w celu późniejszego omówienia z rodzicami. Nie zawsze sam jest |
3. Nie analizuje zachowania ucznia, |
|
||
Podsumowanie |
Ilość uzyskanych punktów: |
Maksymalna ilość punktów możliwa do uzyskania: 93 |
Wartość procentowa: |
Ocena: |
II KRYTERIA OCENY PRACY NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Lp. |
Kryteria |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 3 pkt. |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 2 pkt. |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 1 pkt. |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 0 pkt. |
Uzyskane punkty |
1 |
Planowanie, organizowanie |
1. Planuje, wdraża, inicjuje atrakcyjne formy pracy.
|
1. Inicjuje atrakcyjne formy pracy.
|
1. Wykazuje otwartość na działania nowatorskie |
1. Nie wykazuje otwartości na działania nowatorskie
|
|
2. W procesie dydaktyczno-wychowawczym planuje i realizuje działania innowacyjne, projektowe |
2. W procesie dydaktyczno-wychowawczym realizuje działania innowacyjne
|
2. W procesie dydaktyczno-wychowawczym nie zawsze stosuje działania innowacyjne
|
2. W procesie dydaktyczno-wychowawczym nie realizuje działań innowacyjnych i eksperymentalnych.
|
|
||
3. Stosuje nowoczesne metody i formy edukacji. |
3. Potrafi prawidłowo dobrać formy i metody pracy.
|
3. Nie zawsze stosuje |
3. Nieprawidłowo dobiera formy |
|
||
2 |
Diagnozowanie potrzeb |
1. Planuje
|
1. Planuje zajęcia zgodnie
|
1. Planuje zajęcia zgodnie
|
1. Nie planuje zajęć zgodnie
|
|
2. Zapisy
|
2. Zapisy |
2. Czasami dzienniki świadczą o indywidualizacji pracy z uczniem. |
2. Zapisy |
|
||
3. Wspomaga ucznia w pokonywaniu trudności w nauce. Chętnie służy uczniom radą
|
3. Często wspomaga uczniów w pokonywaniu trudności w nauce. Służy uczniom radą i pomocą. |
3. Wspomaga uczniów w pokonywaniu trudności w nauce.
|
3. Nie wspomaga uczniów w pokonywaniu trudności w nauce.
|
|
||
4. Rozwija zdolności koncentracji uwagi, logicznego myślenia, analizowania |
4. Często rozwija zdolności koncentracji uwagi, logicznego myślenia, analizowania |
4. Rozwija zdolność logicznego myślenia |
4. Nie rozwija zdolności koncentracji uwagi, logicznego myślenia, analizowania |
|
||
3 |
Analizowanie własnej pracy, wykorzystywanie wniosków tej analizy do doskonalenia procesu dydaktyczno–wychowawczego |
1. Przy dokonywaniu samooceny pracy wykorzystuje opinie uczniów, rodziców oraz innych nauczycieli.
|
1. Często przy dokonywaniu samooceny pracy wykorzystuje opinie uczniów, rodziców oraz innych nauczycieli. |
1. Nie zawsze przy dokonywaniu samooceny pracy wykorzystuje opinie uczniów, rodziców oraz innych nauczycieli. |
1. Przy dokonywaniu samooceny pracy nie wykorzystuje opinie uczniów, rodziców oraz innych nauczycieli. |
|
2. Inicjuje i realizuje zadania dodatkowe – zgodnie z własnym potencjałem, predyspozycjami, zainteresowaniami. |
2. Inicjuje zadania dodatkowe – zgodnie z własnym potencjałem, predyspozycjami, zainteresowaniami. |
2. Realizuje zadania dodatkowe. |
2. Nie realizuje zadań dodatkowych. |
|
||
4 |
Wykorzystywanie w pracy wiedzy i umiejętności nabytych w wyniku doskonalenia zawodowego |
1. Systematycznie poznaje literaturę metodyczną, selekcjonuje |
1. Poznaje literaturę metodyczną
|
1. Nie systematycznie poznaje literaturę metodyczną.
|
1. Nie wykorzystuje w pracy wiedzy |
|
2. Modyfikuje dotychczasowe działania w oparciu |
2. Modyfikuje dotychczasowe działania w oparciu o wiedzę zdobytą |
2. Modyfikuje dotychczasowe działania w oparciu o wiedzę zdobytą |
2. Modyfikuje dotychczasowe działania w oparciu o wiedzę zdobytą |
|
||
5 |
Realizowanie innych zajęć |
1. Wyczerpująco realizuje zadania wynikające z planu pracy szkoły, kalendarza imprez
|
1. Inicjuje i organizuje imprezy o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, kulturalnym lub rekreacyjno-sportowym, również o charakterze środowiskowym. |
1. Nie zawsze inicjuje i organizuje imprezy wynikające z aktów wewnętrznych szkoły.
|
1. Nie uczestniczy, nie inicjuje i nie organizuje imprez wynikających
|
|
2. Aktywnie podejmuje działania wykraczające poza obowiązkowe godziny dydaktyczne.
|
2. Bierze udział |
2. Nie zawsze bierze udział |
2. Nie bierze udziału w przygotowaniu
|
|
||
3. Bierze udział
|
3. Bierze udział |
3. Nie zawsze bierze udział
|
3. Nie bierze udziału w przygotowaniu lub organizowaniu egzaminów zewnętrznych |
|
||
Podsumowanie |
Ilość uzyskanych punktów: |
Maksymalna ilość punktów możliwa do uzyskania: 42 |
Wartość procentowa: |
Ocena: |
III KRYTERIA OCENY PRACY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Lp. |
Kryteria |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 3 pkt. |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 2 pkt. |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 1 pkt. |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 0 pkt. |
Uzyskane punkty |
1 |
Podejmowanie innowacyjnych rozwiązań programowych, organizacyjnych lub metodycznych w prowadzeniu zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych |
1. Zdobywa nowe kwalifikacje. |
1. Wykazuje zainteresowanie oraz chęć zdobywania nowych kwalifikacji. |
1. Stara się angażować oraz zdobywać nowe kwalifikacje. |
1. Nie wykazuje chęci zdobywania nowych kwalifikacji. |
|
2. Wykorzystuje
|
2. Stara się wykorzystywać |
2. Uczy się wykorzystywać |
2. Nie wykorzystuje w swojej pracy zdobytych umiejętności, uprawnień oraz kwalifikacji.
|
|
||
3. Diagnozuje poziom swojej pracy poprzez poddawanie go procesowi ewaluacji oraz stosownie do uzyskanych wyników koryguje swoje działania. |
3. Potrafi zdiagnozować swoją pracę oraz poddać ją procesowi ewaluacji, dodatkowo stara się korygować swoje działania. |
3. Zdiagnozowanie swojej pracy oraz poddanie jej ewaluacji może sprawiać kłopot, ale stara się korygować swoje działania. |
3. Nie potrafi zdiagnozować poziomu swojej pracy oraz poddać go ewaluacji. |
|
||
2 |
Pobudzanie inicjatyw uczniów przez inspirowanie ich do działań w szkole
|
1. Promowanie idei wolontariatu oraz bezinteresownej pomocy zarówno na terenie szkoły, jak |
1. Zachęca uczniów do zaangażowania się w dodatkowe zajęcia. Przekazuje uczniom informacje o instytucjach,
|
1. Informuje uczniów
|
1. Nie promuje idei wolontariatu, jak również nie wykazuje zainteresowania informowania uczniów o miejscach, w których wolontariusze są potrzebni.
|
|
2. Aktywnie współpracuje |
2. Chętnie podejmuje współpracę
|
2. Sporadycznie podejmuje współpracę |
2. Nie interesuje się współpracą
|
|
||
3. Zachęca uczniów do uczestnictwa |
3. Chętnie informuje uczniów o konkursach międzyszkolnych. Stara się współorganizować konkursy oraz współpracować |
3. Informuje uczniów o konkursach międzyszkolnych. Sporadyczne uczestniczy we współorganizowaniu konkursów. |
3. Nie informuje uczniów o konkursach międzyszkolnych, nie wykazuje zainteresowania współorganizowaniem konkursów z innymi jednostkami oświatowymi. |
|
||
3 |
Prowadzenie oraz omawianie zajęć otwartych dla nauczycieli lub rodziców |
1. Chętnie i często prowadzi otwarte zajęcia dla nauczycieli, praktykantów, stażystów.
|
1.Potrzebuje motywacji do prowadzenia zajęć otwartych dla nauczycieli, praktykantów oraz stażystów. |
1. Sporadycznie prowadzi otwarte zajęcia dla nauczycieli, praktykantów oraz stażystów.
|
1. Niechętnie uczestniczy w prowadzeniu zajęć otwartych dla nauczycieli, praktykantów oraz stażystów. |
|
2. Chętnie planuje, omawia i regularnie prowadzi zajęcia otwarte dla rodziców.
|
2. Nieregularnie prowadzi oraz omawia zajęcia otwarte dla rodziców.
|
2. Nie przejawia własnej inicjatywy do prowadzenia zajęć otwartych dla rodziców uczniów.
|
2. Nie planuje, nie prowadzi oraz nie omawia zajęć otwartych dla rodziców.
|
|
||
3. Omawia wykorzystane podczas zajęć otwartych metody, technologie informacyjne oraz techniki współczesnej komunikacji.
|
3. Stara się zawsze omówić wykorzystane podczas zajęć otwartych technologie informacyjne oraz techniki współczesnej komunikacji. |
3. Czasami korzysta z technologii informacyjnych oraz technik współczesnej komunikacji, które stara się omówić. |
3. Niechętnie korzysta z technologii informacyjnych oraz technik współczesnej komunikacji. Niechętnie omawia wykorzystane techniki. |
|
||
4 |
Wykorzystywanie wiedzy i umiejętności nabytych |
1. Z własnej inicjatywy systematycznie uczestniczy |
1. Potrzebuje motywacji do udziału
|
1. Sporadycznie uczestniczy
|
1. Nie wykazuje chęci uczestnictwa
|
|
2. Dba o rozwój osobisty oraz warsztat pracy dzieli się doświadczeniem zawodowym
|
2. Sukcesywnie dba o rozwój osobisty oraz warsztat pracy. Chętnie dzieli się zdobytym doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami. |
2. Stara się podnosić swój warsztat pracy oraz dzielić się doświadczeniem zawodowym
|
2. Nie wykazuje chęci dzielenia się doświadczeniem zawodowym oraz dbaniem o swój warsztat pracy.
|
|
||
3. Tworzy oraz upowszechnia nowatorskie, innowacyjne rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze. |
3. Chętnie tworzy nowatorskie rozwiązania oraz wykorzystuje dostępne innowacyjne materiały. |
3. Sporadycznie tworzy oraz upowszechnia nowatorskie, innowacyjne rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze. |
3. Niechętnie tworzy nowatorskie rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze. |
|
||
5 |
Realizowanie powierzonych funkcji lub innych zadań zleconych przez dyrektora szkoły |
1. Chętnie współdziała
|
1. Stara się zawsze współdziałać z organami zgodnie
|
1. Sporadycznie współdziała z organami zgodnie
|
1. Niechętnie współdziała z organami zgodnie
|
|
2. Ambitnie podchodzi do planowania pracy |
2. Planuje i realizuje zadania zlecone przez dyrektora szkoły, należycie realizuje powierzoną mu funkcję. |
2. Zazwyczaj poprawnie wykonuje zlecone przez dyrektora zadania |
2. Niechętnie realizuje powierzone funkcje lub inne zadania zlecone przez dyrektora szkoły. |
|
||
Podsumowanie |
Ilość uzyskanych punktów: |
Maksymalna ilość punktów możliwa do uzyskania: 42 |
Wartość procentowa: |
Ocena: |
- KRYTERIA OCENY PRACY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Lp. |
Kryteria |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 3 pkt. |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 2 pkt. |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 1 pkt. |
Wskaźniki realizacji zadania umożliwiające zdobycie 0 pkt. |
Uzyskane punkty |
1 |
Ewaluacja własnej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz wykorzystywanie jej wyników do doskonalenia własnej pracy i pracy szkoły |
1. Prowadzi analizę efektów swojej pracy i wyciąga wnioski usprawniające proces dydaktyczny, wychowawczy
|
1. Czasami prowadzi analizę efektów swojej pracy. Często wyciąga wnioski
|
1. Rzadko prowadzi analizę efektów swojej pracy. Nie zawsze wyciąga wnioski.
|
1. Nie ewaluuje procesu nauczania.
|
|
2. Opracowuje testy pomiaru dydaktycznego. Przeprowadza ewaluację nauczania w środowisku ucznia (testy, sprawdziany) oraz w środowisku rodziców (wywiady, ankiety). |
2. Przeprowadza badania wyników nauczania
|
2. Rzadko przeprowadza badania
|
2. Nie przeprowadza badań pomiaru dydaktycznego.
|
|
||
3. Sam opracowuje kryteria oceniania, Upowszechnia swoje dobre praktyki oraz Umiejętnie uzasadnia każdą ocenę. |
3. Sam opracowuje kryteria oceniania uczniów i stosuje się do nich |
3. Ma opracowane kryteria oceniania uczniów. |
3. Nie ma opracowanych kryteriów oceniania uczniów. Nie służy radą dla innych pracowników pedagogicznych. Niewłaściwie informuje uczniów |
|
||
2 |
Efektywne realizowanie zadań na rzecz ucznia we współpracy z podmiotami zewnętrznymi |
1. Nawiązuje kontakty, koordynuje |
1. Zna środowisko lokalne, w którym funkcjonuje szkoła. Zna instytucje i organizacje wspierające rozwój ucznia.
|
1. Zna środowisko lokalne, w którym funkcjonuje szkoła.
|
1. Nie nawiązuje kontaktów
|
|
2. Z własnej inicjatywny promuje szkołę w środowisku lokalnym. |
2. Często uczestniczy |
2. Na polecenie przełożonego uczestniczy |
2. Nie uczestniczy w promowaniu szkoły |
|
||
3 |
Dwa z poniższych kryteriów, wskazane przez nauczyciela: |
-- |
-- |
-- |
-- |
|
a)opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych programów nauczania, programów wychowawczo-profilaktycznych lub innych programów wynikających
|
1. Opracowuje autorskie programy
|
1. Planuje opracować autorski program, publikację. Efektywnie poszukuje programy autorskie i wykorzystuje
|
1. Efektywnie poszukuje programy autorskie i wykorzystuje je
|
1. Nie planuje opracować autorskiego programu lub publikację. Nie potrafi efektywnie wyszukać odpowiedniego programu oraz wykorzystać go |
|
|
2. Tworzy i wdraża programy edukacji regionalnej
|
2. Wdraża programy edukacji regionalnej
|
2. Rzadko wykorzystuje |
2. Nie wykorzystuje w swojej pracy programy z zakresu edukacji regionalnej i europejskiej.
|
|
||
3. Tworzy i wdraża przedsięwzięcia |
3. Wdraża programy na rzecz doskonalenia swojej pracy. |
3. Rzadko wdraża programy na rzecz doskonalenia swojej pracy. |
3. Nie wdraża programów na rzecz doskonalenia pracy. |
|
||
b) upowszechnia dobre praktyki edukacyjne
|
1. Jest autorem dobrych praktyk edukacyjnych. Upowszechnia dobrą praktykę edukacyjną, przynoszącą satysfakcjonujące efekty. |
1. Efektywnie poszukuje i wdraża nowatorskie metody nauczania. Właściwie dobiera formy i metody pracy założonych celów zajęć. |
1. Poszukuje nowatorskie metody nauczania. Planuje zostać autorem dobrych praktyk edukacyjnych. |
1. Nie planuje zostać autorem dobrych praktyk edukacyjnych oraz nie poszukuje nowatorskiej metod nauczania. |
|
|
2. Z własnej inicjatywy chętnie wymienia się doświadczeniami dotyczącymi metodyki nauczania lub rozwiązywania problemów wychowawczych. |
2. Wymienia się doświadczeniami dotyczącymi metodyki nauczania lub rozwiązywania problemów wychowawczych. |
2. Na prośbę wymienia się doświadczeniami dotyczącymi metodyki nauczania lub rozwiązywania problemów wychowawczych. |
2. Nie wymienia się doświadczeniami dotyczącymi metodyki nauczania lub rozwiązywania problemów wychowawczych. |
|
||
c) przeprowadzenie ewaluacji działań wynikających |
1. Chętnie nawiązuje ścisłą współpracę z instytucjami naukowymi |
1. Nawiązuje współpracę z instytucjami naukowymi |
1. Sporadycznie nawiązuje ścisłą współpracę |
1.Nie nawiązuje i nie planuje nawiązywać współpracy |
|
|
2. Systematycznie przeprowadza autoewaluację działań wynikających |
2. Przeprowadza autoewaluację działań wynikających |
2. Na prośbę przeprowadza autoewaluację działań wynikających |
2. Nie przeprowadza autoewaluacji działań wynikających |
|
||
3. Systematycznie wdraża rekomendacje skutkujące podniesieniem jakości pracy szkoły w zakresie dydaktyki, wychowania lub opieki, co przynosi wymierne efekty pracy szkoły. |
3. Wdraża rekomendacje skutkujące podniesieniem jakości pracy szkoły w zakresie dydaktyki, wychowania lub opieki, co przynosi wymierne efekty pracy szkoły. |
3. Sporadycznie wdraża rekomendacje skutkujące podniesieniem jakości pracy szkoły w zakresie dydaktyki, wychowania lub opieki, co przynosi wymierne efekty pracy szkoły. |
3. Nie wdraża rekomendacje skutkujące podniesieniem jakości pracy szkoły w zakresie dydaktyki, wychowania lub opieki, co przynosi wymierne efekty pracy szkoły. |
|
||
d) współpracę z Centralną Komisją Egzaminacyjną lub okręgową komisją egzaminacyjną, w szczególności w charakterze egzaminatora, autora zadań lub recenzenta, placówkami doskonalenia nauczycieli lub szkołami wyższymi w zakresie opieki nad studentami odbywającymi praktyki pedagogiczne.
|
1. Ukończył |
1. Jest w trakcie szkolenia dla kandydatów na egzaminatorów organizowanego przez okręgową komisję egzaminacyjną. |
1. Planuje odbycie szkolenia dla kandydatów na egzaminatorów organizowanego przez okręgową komisję egzaminacyjną. |
1. Nie ukończył |
|
|
2. Ściśle współpracuje |
2. Współpracuje z placówkami doskonalenia nauczycieli. |
2. Planuje współpracować |
2. Nie współpracuje oraz nie planuje współpracować |
|
||
3. Ściśle współpracuje ze szkołami wyższymi m.in. pełniąc funkcję opiekuna praktyk studenckich oraz prowadząc zajęcia otwarte dla studentów. |
3. Współpracuje ze szkołami wyższymi m.in. pełniąc funkcję opiekuna praktyk studenckich oraz prowadząc zajęcia otwarte dla studentów. |
3. Planuje współpracować ze szkołami wyższymi m.in. pełniąc funkcję opiekuna praktyk studenckich oraz prowadząc zajęcia otwarte dla studentów. |
3. Nie współpracuje i nie planuje współpracować ze szkołami wyższymi m.in. pełniąc funkcję opiekuna praktyk studenckich oraz prowadząc zajęcia otwarte dla studentów. |
|
||
Podsumowanie |
Ilość uzyskanych punktów: |
Maksymalna ilość punktów możliwa do uzyskania: …………………... ( w zależności od wybranych kryteriów) |
Wartość procentowa: |
Ocena: |
ZAŁĄCZNIK NR 3 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Sławianowie
KARTA OCENY PRACY NAUCZYCIELA
1. |
Imię (imiona) i nazwisko nauczyciela |
|
2. |
Data i miejsce urodzenia |
|
3. |
Nazwa zakładu pracy |
|
4. |
Zajmowane stanowisko (funkcja) |
|
5. |
Staż pracy pedagogicznej |
|
6. |
Stopień awansu zawodowego |
|
7. |
Wykształcenie |
|
8. |
Data dokonania ostatniej oceny pracy |
|
9. |
Ocena pracy i jej uzasadnienie:
|
|
10. |
Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 ustawy – Karta nauczyciela
Ocena pracy:
………., dnia…………………………… .................................................. (podpis oceniającego) |
|
11. |
Zostałem(am) zapoznany(a) z terminem i trybem wniesienia odwołania od oceny pracy.
……, dnia ……………………. ................................................. (podpis ocenianego) |
ZAŁĄCZNIK NR 4 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Sławianowie
WNIOSEK NAUCZYCIELA O DOKONANIE OCENY PRACY
……………………………. ……………………………
(Imię i nazwisko wnioskującego nauczyciela) (miejscowość, data)
…………………………….
(Adres wnioskującego nauczyciela)
Dyrektor Szkoły Podstawowej
w Sławianowie
Działając na podstawie art. 6a ust. 1d pkt 1 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.) wnoszę o dokonanie oceny mojej pracy.
UZASADNIENIE
Swoją prośbę uzasadniam potrzebą uaktualnienia oceny, która w moim przekonaniu nie odzwierciedla obecnego poziomu jakości wykonywanej przeze mnie pracy. Od czasu jej ustalenia, moja praca na stanowisku nauczyciela tej szkoły podlegała dalszemu doskonaleniu, czego efekty, w mojej opinii powinny zostać poddane weryfikacji stosowanej w procesie oceniania.
…………………………………….
(podpis odwołującego się)
ZAŁĄCZNIK NR 5 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Slawianowie
ZAWIADOMIENIE PODMIOTÓW OPINIUJĄCYCH
O PROWADZONEJ OCENIE PRACY
……………………………. ……………………………
(nazwa organu oceniającego) (miejscowość, data)
…………………………………..
(nazwa podmiotu uprawnionego do wydania opinii[4])
Działając na podstawie[5] ……………………… w związku z trwającym procesem oceny pracy Pani / Pana ………………………….. proszę o wyrażenie opinii o pracy ocenianego w terminie 14 dni od otrzymania niniejszego zawiadomienia.
Opinia powinna być wyrażona na piśmie oraz zawierać stosowne uzasadnienie.
Jednocześnie informuję, że niewyrażenie opinii w terminie wskazanym powyżej nie powoduje wstrzymania procedury oceny.
…………………………………
(pieczęć imienna i podpis organu oceniającego)
ZAŁĄCZNIK NR 6 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Sławianowie
PROJEKT OCENY PRACY
………………………..
(pieczęć)
Imię (imiona) i nazwisko ocenianego : …………………………………………………….
Data i miejsce urodzenia ocenianego : ……………………………………………………..
Projektowana ocena pracy i jej uzasadnienie:
Opis przyjętych szczegółowych wskaźników oceny w zakresie poszczególnych ustawowych kryteriów (wraz z ewentualnymi uwagami podmiotów opiniujących) oraz ocena stopnia spełniania przez nauczyciela każdego z tych kryteriów.
Projektowane stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 Karty nauczyciela:
………………………………………………………………………………………………
……………………………. ……………………………
(miejscowość, data) (pieczęć imienna i podpis organu oceniającego)
Z treścią projektu oceny oraz przysługującym mi prawem wniesienia pisemnych uwag i zastrzeżeń w terminie 5 dni roboczych zapoznałam / zapoznałem się.
……………………………. ……………………………
(miejscowość, data) (podpis ocenianego)
ZAŁĄCZNIK NR 7 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Slawianowie
ODWOŁANIE OD OCENY
………………………………….. ………………………………
(imię i nazwisko oraz adres odwołującego się) (miejscowość, data)
……………………………………………………………..
(nazwa organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą)
za pośrednictwem Dyrektora
Szkoły Podstawowej
w Sławianowie
(nazwa szkoły, w której zatrudniony jest odwołujący się)
Działając na podstawie art. 6a ust. 9 pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.) wnoszę odwołanie od oceny mojej pracy
z dnia ……………… dokonanej przez Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sławianowie w części opisowej i uogólniającej[6].
Dokonującemu oceny Dyrektorowi Szkoły zarzucam:
- nierzetelność w zastosowaniu obowiązujących kryteriów i wskaźników oceny pracy nauczyciela;
- subiektywizm i arbitralność oceny;
- brak prawidłowego uzasadnienia ustalonej oceny;
- uchybienia formalne w procedurze oceny.
Wnoszę o powołanie w skład zespołu oceniającego rozpatrującego moje odwołanie przedstawiciela międzyszkolnej organizacji związkowej ZNP w Szkole Podstawowej w Sławianowie.
……………………………
(podpis odwołującego się)
ZAŁĄCZNIK NR 8 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Sławianowie
PROŚBA O OPINIĘ W SPRAWIE
REGULAMINU OCENY PRACY NAUCZYCIELI
................................................... ................................................... (pieczęć szkoły) (miejscowość i data)
...........................................................
(nazwa władz wskazanego związku zawodowego)
.........................................................
(adres)
W związku z wejściem w życie z dniem 1 września 2018 r. art. 6a ust. 14 ustawy z 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t. j. Dz.U. z 2018 r., poz. 967 ze zm.) i obowiązkiem ustalenia do tego dnia regulaminu oceny pracy nauczycieli, zwracam się z uprzejmą prośbą
o wyrażenie opinii w sprawie załączonego projektu regulaminu w terminie 30 dni od dnia doręczenia niniejszego pisma.
........................................................ (podpis i pieczątka dyrektora szkoły)
Załączniki:
- Projekt regulaminu oceny pracy nauczycieli
ZAŁĄCZNIK NR 9 do Regulaminu oceny pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej
w Sławianowie
………………………………………..
(pieczęć szkoły)
HARMONOGRAM USTALANIA OCENY PRACY NAUCZYCIELI
SZKOŁY PODSTAWOWEJ W SŁAWIANOWIE
L.p. |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Poprzednia ocena pracy |
Termin ustalenia kolejnej oceny pracy |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
………………………………………..
(podpis i pieczęć dyrektora)
[1] Oznacza to, że aby zespół oceniający dokonał rozstrzygnięcia, w głosowaniu powinno wziąć udział co najmniej 2/3 członków zespołu. Dodatkowo, liczba głosów „za” powinna być większa niż głosów oddanych „przeciw”, głosy wstrzymujące się są zaś pomijane.
[2] Niepotrzebne skreślić
[3] Wskazać podmiot wnioskujący o ocenę pracy nauczyciela
[4] Odpowiednio: Rada Rodziców, opiekun stażu, Samorząd Uczniowski, doradca metodyczny, opiekun naukowo-dydaktyczny, Rada Szkoły, Rada Pedagogiczna, Zakładowa Organizacja Związkowa
[5] Należy wskazać art. 6a ust. 5 KN lub art. 6a ust. 7 KN
[6] Odpowiednio skreślić
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Emilia Hudowicz |
Odpowiada: | Anna Witecka |
Wytworzył: | Emilia Hudowicz |
Data ostatniej zmiany: | 2019-05-31 14:39:55 |
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 195 |